hemma från en underbar vecka i france

hann tyvärr inte skriva ett sista inlägg innan jag stack till taizé i frankrike i 10 dagar :D men nu är jag äntligen hemma igen och ska försöka ladda upp lite bilder och berätta lite om allt megaroligt som har hänt! :D

det är omöjligt att ladda upp alla bilder jag har tagit och berätta allt som har hänt för det är hur mycket som helst me jag ska försöka få med det vilktigaste.

Taizé är ett kloster i frankrike (det låter inte som ett roligt ställe att åka til javet xD) men det är faktiskt ett underbart ställe. Där sammlas fleratusen människor från hela världen för att både umgås och dela med sig av sina tankar.

så ni kan ju ana hur mycket nya människor man har lärt känna under den här tiden. Både svenskar som man å¨kte ner på den 26 timmar långa bussresan och tyskar, spanjorer, italierare, portugiser, fransmän, kinerser .. och så vidare som man lärt känna väl nere i taizé! underbart!

här kommer lite bilder ( en bråkdel av alla kort jag tog xD)


i väntan på bussen

en varm buss i 26 timmar ... xD hello-kitty-fläckt ftw!

gänget på färjan :D

ingen bra start.. det spöregnade konstant första dygnet och vi var ganska bllööta xD

tältet läckte i och ALL min packning var genomblöt! jippi -.-

men solen kom tillbaka och hela resan var räddad :) här är min och oskars grupp:) Alvina, Emma, justus och steve på bilden :)

mumsig mat -.-

stadstrip till cluny :D

flumm:D

mumsigt med riktig mat :D

vackra miner :P

redo för vattenkrig :P

sverige vs italien :P

våra italienska grannar från förra året  (några av dom)

min och oskars grupp :D


ljusmässa <3

sista natten på oyak <3 awesome fun! :D

och om ni ser min tröja så är den ganska nerklottrad :D framsidan är full av massa roliga saker som har hänt och hela baksidan är täckt av namn :D! började med den redan första dagen ... och ni kan ju ana att folk blev lite inspirerade för innan veckan var slut var det ganska många som gick runt och skrev på sina tröjor :P

ingen lika snygg som min dock ;)


mer bilder hinner jag inte lägga upp för tillfället för nu ska jag sova och i morgon sticker jag iväg igen i fyra dagar :D

måste ta vara på sista två veckorna av sommarlovet juh :D


Kommentarer
Postat av: AmandaaaPE

HEJ jag villll gäärna ha massa bilder från dig, ska försöka fortsätta på ett album om MIG som jag fick på studenten av min kära farmor(: .. om du kan så vill jag gärna att du skickar bilden på oss alla på oyak (den sista) och den med oss och italyyy till min mail (plus om du eventuellt har några fler kuliga bilder som jag är med på:D) (: .. TACK /Amanda

2010-08-12 @ 00:36:56
Postat av: zusanna

ja, wow. taizé var ju helt underbart!

2010-08-16 @ 17:32:43
URL: http://zusannas.blogg.se/

skicka en hälsning här:):

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du någon e-post (publiceras ej)

Skriv din egon bloggadress här så jag kan kolla<3:

Skriv från hjärtat<3:

Trackback