nytt år nya uppgifter

Idag var en slapp dag i skolan. Slutade redan halv 11 :D Men det tackar man ju inte nej till:P

Men läxor har vi redan fått endel. Matte B har kommit igång :D men det ska nog gå bra tror jag. Vi har också fått en bild läxa som är lite annorlunda om man jämnför med "vanliga" läxor. Vi har fått ett tema som vi ska arbeta med hemma när vi har lust och det temat är träd. Vi får göra hur vi vill i princip bara vi utgår från temat träd. Så vi ska teckna träd i alla möjliga varianter. Fantasifullt, verklighetstroget, färgbombaderat, svart vitt, stort litet, abstrakt, konkret.. ja allt man kan komma på. Vi ska inte sätta några gränser och inte sluta komma på nya idéer! det är en läxa i min smak om man säger så. Medans min lärare satt och förklarade uppgiften ploppade det upp jättemånga idéer. Så det ska bli kul :D

för att komma igång med det så gjorde jag precis mitt första "träd"



Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh, jag har också målat mina första träd. målade av en tall och sedan två björkar :D (och en halv ek)

björkarna blev väääldigt intressanta...

2010-08-30 @ 09:45:24

skicka en hälsning här:):

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du någon e-post (publiceras ej)

Skriv din egon bloggadress här så jag kan kolla<3:

Skriv från hjärtat<3:

Trackback