vatten

Varje minut dör fyra barn i brist på rent vatten!

Det är sjukt! helt sjukt! Förstår inte varför det är så svårt att få folk att inse att det GÅR att göra någonting åt saken. Ska inte säga att vi inte gör någonting för det finns många som är duktiga på det. Men om vi alla samarbetade skulle vi kunna hjälpa så mycket mer.

Jag har börjat tänka på mycket sånt här senaste veckan i och med vår senaste bild uppgift i skolan. Vårt tema är vatten och vi får göra i princip vad vi vill bara det har med vatten att göra.
Jag har valt att jobba med brist på vatten, barn som dör på grund av smutsigt vatten, orättvisorna som EXISTERAR just precis nu!

Jag vill att det ska beröra och få folk att böra tänka till!

Jag har inte hunnit mer än att skissa och börja på min målning men jag vet vad jag vill förmedla och jag hoppas att jag lyckas! En utmaning som jag verkligen vill klara av.

såhär ser det ut efter dagens lektion



Min tanke är att man ska se världen speglas i ett svältande barns tårfyllda ögon. Vill att den ska beröra och att man ska förstå vad som faktiskt händer just nu!

för nu under dessa kanske fem minuterna som jag skrev detta inlägg dog 20 barn på grund av att de inte hade tillgång till rent vatten!

värt att tänka på!


Kommentarer
Postat av: jannice vestman

gud! jag har aldig tänkt så riktigt!

fan va bra om alla människor tänkte som du, då skulle inte törsten finnas!

Grymmt fint ritat!!



Fin blogg, bra handling, bra skrivet! ♥

2010-03-01 @ 23:12:45
URL: http://jordgubbsdromm.blogg.se/
Postat av: SANNA ♥

Fan vilken fin bild! ,skulle vara jätte tacksam om du ville rösta en femma i en tävling ja är med i! Det skulle betyda så mycket.



http://www.yourmoda.se/skyltfonster/?id=13050



Om du gör de är ja evigt tacksam!

Postat av: Fröken Viktig

sv: Det är bara bra här :) Har en hyperaktig treåring som går mig på nerverna just nu bara.

2010-03-02 @ 17:55:26
URL: http://www.frokenviktig.com

skicka en hälsning här:):

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du någon e-post (publiceras ej)

Skriv din egon bloggadress här så jag kan kolla<3:

Skriv från hjärtat<3:

Trackback