work in progress



En bild jag håller på med i skolan

Uppgiften är att göra tre bilder med utgångspunkt "pompejji"
En bild före vulkanutbrotten, en under och en efter.

Det kanske är svårt att förstå vad den här bilden har med pompejji att göra. Men eftersom vi har väldigt fria händer så ville jag göra någonting annorlunda och inte vara måla en vulkan och så. Jag fokuserar mer på känslorna. Detta är den första bilden alltså föra själva utbrottet. Händerna ska symbolisera gemenskap och att alla lever tillsammans. Händerna som tillsammans bildar ett hjärta står för kärleken. Anledningen till de olika färgerna är "glädje". De olika färgerna ska visa glädje precis som leendena.

bilden är itne klar än men detta är så långt jag hann idag.
Är däremot inte så nöjd med den blåa handen xD men men vi får se hur den blir när den är klar:)


Kommentarer

skicka en hälsning här:):

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du någon e-post (publiceras ej)

Skriv din egon bloggadress här så jag kan kolla<3:

Skriv från hjärtat<3:

Trackback