Berlin

På onsdagen bar det av till den Tyska huvudstaden. Vi fick oss en guidad tur och sedan 4,5 timmar fritt. Lite småläskigt var det när vi blev dumpade av vår guide vid brandenburger tor och sen själva skulle hitta tillbaka till "gedächnichkirsche" (inte den blekaste aning om hur det stavas xD) Men vi lyckades till slut hitta till rätt tunnelbanestation och åka år rätt håll tillbaka :)

Vädret var underbart och jag hade lika gärna kunnat gå runt i shorts och linne så varmt var det.
Dagen innehöl förrutom rundtur, shopping(finns dock inte jättemycket snygga saker), fika på starbucks, virra runt i Berlin och till sist kvällsmat på en italiensk resturang.








awesome dag men väldigt lång.... jag kom inte hem till min värdfamilj förrän kl. 01.15 :o



Kommentarer
Postat av: Katarina

Åh, jag älskar Berlin! :)

2010-10-03 @ 14:30:22
URL: http://englandsaret.blogg.se/

skicka en hälsning här:):

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du någon e-post (publiceras ej)

Skriv din egon bloggadress här så jag kan kolla<3:

Skriv från hjärtat<3:

Trackback