flumm och konstig tysk privatskola

När det sedan blev måndag var det då dags att åka til skolan. De gick i en ganska nystartat privatskola som hette Ecolea. Efter den här veckan kommer jag uppskatta min skola så ortoligt mycket mer. För deras skola var väldigt mysko. Det är väldigt svårt att säga varför den känns mysko. Finns både positiva och negativa saker. Visst hade vi väldigt roligt många gånger men allt känndes på något sätt så oseriöst och förvirrande. Vi skulle ha ett EU-projekt på tisdagen. Våra svenska lärare hade förberätt oss på ett seriöst arbete som vi skulle göra tillsammans med de tyska eleverna. Men det var långt ifrån seriöst. Vi skulle göra en teater om hur europa skapades, utifrån en myt. Vilket i för sig var mycket roligare än något jätteseriöst projekt:D men över huvudtaget var alla deras lektioner väldigt oseriösa, så jag hade verkligen inte velat gå på den skolan.

här kommer lite bilder från teatrarna:D vår (som vann pris för bästa teater) är svår att förklara vad den egentligen handlade om. Men vi kan säga såhär. Den innehöll en knarklangare som sålde "kärleksknark" till zeus som sen blev kär i mig xD. Slutade med fest och att vi gifte oss! herregud han såg ut som en transa i sin stora lockiga, peruk (som han hande på fel håll så man inte såg ansiktet)

se själva ;)



snygga tyskar asså xD

här är några najsiga bilder från andra grupper :)








Kommentarer

skicka en hälsning här:):

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du någon e-post (publiceras ej)

Skriv din egon bloggadress här så jag kan kolla<3:

Skriv från hjärtat<3:

Trackback