inspiration

Ja, då börjar dagen ta slut och dags för en RIKTIG skoldag i morgon. Varken någon tysk skola eller ekobuss! ska bli skönt faktiskt :) gillar mina vanliga lektioner. Men veckan blir nog hård eftersom man hamnar ganska mycket efter när man missar en hel veckas lektioner! Så det är inte lika roligt. Men det ska nog lösa sig med med.

Har suttit och förssökt ta reda på vad jag har för läxor och prov till denna veckan. Det var inte det allra lättaste ska jag säga. Men till slut så var det någon snäll person som faktiskt svarade på mitt sms:)

Senaste stunden har jag suttit och funderat lite över mitt form-arbete. Måste försöka jobba endel hemma så jag kommer ikapp de två lektioner som jag har missat. Vi ska designa en funktionell skulptur till en speciell plats i Jönköping. Men en så länga har jag bara kommit till inspirationsstadiet och idéstadiet. Så jag har googlat runt en hel del nu för att hitta lite inspiration. Har lite olika idéer som jag måste granska lite noggrare för att se om det är möjligt och hur man ska kunna tillverka den osv.

Det är verkligen mycket fler aspekter som man måste tänka på än man tror.

ex.

* målgrupp
* kostnad
* material
* åldrande
* slitage
* hållfasthet
* design
* underhåll
* funktion
* montering
* säkerhet
* belysning
* ta hänsyn till omgivningen

osv.



Inspiration#1






Kommentarer

skicka en hälsning här:):

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du någon e-post (publiceras ej)

Skriv din egon bloggadress här så jag kan kolla<3:

Skriv från hjärtat<3:

Trackback