kulturhistoria : parafras

Uppgiften vi håller på med i kulturhistoria är att göra en parafras.

och för er som inte vet vad det är (visste jag inte heller för en vecka sen) så är det när man utgår ifrån ett konstverk som redan existerar och utifrån den gör ett eget som kopplar till det tidigare verket.


Detta är konstverket som jag gör en parafras på. Det kan verka tråkigt när man ser denna bilden. Men den har faktiskt många möjligheter när man ska göra en parafras. Bara jag behåller huvuddelarna som "tåget av människor", berget, någon vid sidan av och andra viktiga fält så kan jag sedan arbeta fritt och sätta min egen prägel på mitt egna verk.

här kommer lite bilder från min parafras .. så långt som jag har kommit




Kommentarer

skicka en hälsning här:):

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du någon e-post (publiceras ej)

Skriv din egon bloggadress här så jag kan kolla<3:

Skriv från hjärtat<3:

Trackback