geocaching is awesome

Asså jag måste tipsa om en sak! Mamma berättade för mig om en sak som heter "geocaching" idag! Det är som en skattjakt. Det finns skatter gömda Överallt i sverige (säkert utomlands med) och man kan ladda ner ett program till iPhone som kopplar ihop alla skatter med gps:en och kompassen. Så man kan leta efter skatter där man befinner sig. Sen får man också ledtrådar. Jag, mamma och min syster Emma har just varit och hittat en skatt som var nära oss. Det är verkligen gömt med och man måste tänka till med ledtrådarna :D! jättekul!

Skatterna kan vara allt från en lapp där du skriver namn och datum till bytessaker. Då man får da vad som är gömt och sen lägga dit en ny sak till nästa person som kommer dit.

ni måste prova det!


Vi hittade en skatt !! :D:D

men jag ska inte avslöja vart den är ;) ni får hitta själva!




Kommentarer

skicka en hälsning här:):

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du någon e-post (publiceras ej)

Skriv din egon bloggadress här så jag kan kolla<3:

Skriv från hjärtat<3:

Trackback