time to create

förlåt för seg uppdatering. Men har varit borta från min dator ett tag och varit så himla trött att jag faktiskt inte riktigt orkat med att ta tag i någonting. Men nu så ska det hända grejjor :D!

I tordags hade vi en helt underbar dag i skolan. En projekt-dag tillsammans med årets Bild och Form 1: or. Först och främst var det för att vi skulle lära känna varandra bättre. Men såklart också för att få utlopp för vår kreativitet.

Vi hade en liknande dag förra året fast där vi då var dom små ettorna. Då tyckte man att de stora tvåorna var jätteduktiga, fantasifulla och kreativa medan man själv kännde sig dålig och oerfaren. Inför årets bild-dag var jag faktiskt lite nervös. För det kändes inte som jag var lika bra som förra årets tvåor. Nu var det ju vi som skulle vara förebilder och visa vad vi går för och vad vi lärt oss under vårt första år liksom. Men när det väl kom till kritan och vi satte igång med våra uppgifter var det inga som helst problem. Kreativiteten flödade som bara den! Härligt. Så nu har jag bevisat för mig själv att jag faktiskt har utvecklats en massa genom att gå här på Bild och Form.

Nu ska jag berätta lite mer om vad vi faktiskt gjorde. Vi fick se en film om Jason DeCaries undervattens skulpturer + tre olika ord och utifrån det skulle vi sedan skapa ett tredimensionellt konstverk.

Här kommer lite bilder från min grupps kreativa process

våra ord:
MOSSA  ÄRGAD  ENERGI







Kommentarer

skicka en hälsning här:):

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du någon e-post (publiceras ej)

Skriv din egon bloggadress här så jag kan kolla<3:

Skriv från hjärtat<3:

Trackback