förlåt

Hade lyckats missa ett gäng komentarer helt och hållet ... hur man nu lyckas med det.
Fick i alla fall en fråga

Det kan nog vara svårt att hänga med i det projektet om man inte har följt min blogg ett tag eftersom jag arbetade med det under många månader.

Tänkte i alla fall svara på den frågan:)

Jag går en kurs som heter formgivning och där hade vi ett projekt i höstas som handlade om offentlig konst.
Vi skulle skapa ett eget förslag till ett funktionellt konstverk till en utvald plats i Jönköping. (dock inte på riktigt men vi låtsades) Då skulle man först komma på en idé såklart.

Men sen även bygga en prototyp i skala för att visa sin vision. Eftersom jag är lite halvgalen av mig så utmanade jag mig själv och valde att göra min prototyp helt i plåt istället för kartong som min lärare föreslog. Det tog mycket energi och arbete men tillslut hade jag med lite hjälp av min pappa (som har hand om plåtkurser) lyckats fixa ihop en prototyp i rätt skala. Vi kopplade till och med in lysdioder i den så att man skulle få rätt känsla eftersom jag ville att den skulle vara upplyst i verkligheten :)

Målade sedan den med airbrush och fixade allt exakt som jag ville. Imponerad av mig själv att jag faktiskt klarade av att genomföra allt. En riktig utmaning!




Kommentarer
Postat av: JENNY HAMMARSTRÖM - MITT LIV SOM MAMMA

Nu är dagens bloggar utsedda, titta in och se om du blev en av dom ? :)

2011-01-26 @ 22:23:20
URL: http://jennyhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: superkul att du ör med :D

2011-01-27 @ 19:17:04
URL: http://johannalicious.blogg.se/
Postat av: julie

Haha härligt när man utmanara sig själv och lyckas! Känner sig alltid lika stolt efter åt. Kan dock inte så mycket om funktionella konstverk men enligt mitt otränade öga ser det bra ut :)

2011-01-30 @ 22:34:12
URL: http://juliesgotastory.blogg.se/

skicka en hälsning här:):

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du någon e-post (publiceras ej)

Skriv din egon bloggadress här så jag kan kolla<3:

Skriv från hjärtat<3:

Trackback